Di Sait Vo Lusern

01/06/2012
(Lingua e cultura)

ALLE DI BIBLIOTÈKE PITTNÅNDAR

C’è chi guarda e c’è chi vede. Viaggio nel mondo delle immagini – ’Z izzta berda schauget un berda da gesik. Schaung auz du bèlt». Azó hoaztar dar prodjèkt boda khinnt vürgetrakk von bibliotèke von Kamoündar vo Lavrou pitt Lusern, Folgrait, Persan un S. Michele afti Etsch, någihelft vo ettlane åndre, azpi dar Toalkamou von Zimbarn Hoachebene, di Kassa Rurale vo Folgrait, di Azienda Speciale Servizi Infanzia e Fa...miglia G.B. Chimelli vo Persan, dar Gruppo Fotoamatori vo Persan, Publistampa Arti Grafiche, dar Osservatorio Balcani un Caucaso, di veròinde Punto & Virgola vo Folgrait, da Sèlbartgeredjart Provintz vo Tria, un dar bichte kontribut vodar Fondazione Cassa di Risparmio vo Tria un Rovrait. Disar prodjèkt bill zoang bia ma mage lesan a stòrdja, un azó allz daz sèll bodada iz in di bèlt, schaugante å pezzar baz ma sek. Di figur redet, azzma sait guat zo lüsnase. Übarhaup zo lesa a figur odar zo lüsna bazzaz bill khön, hattma nètt mengl zo khåna zungen, odar z’soina guat zo lesa un z’sraiba, ma mucht nètt soin djung, odar alt. A figur redet pitt alln un alle soin guat zo vorstianase. Azpi di kultur, izze åna konfin. Vor ditza, di sachandar boda bartn khemmen vürgitrakk, håm zo tüana daz mearaste pinn gevèrbatn libadar un pinn foto. Dar prodjèkt “ ’Z izzta berda sauget un berda gesik” redet vo epareppaz boda iz bichte in di bèlt von ta’ vo haüt, a bèlt boda schauget hèrta mearar atz baz ma sek un boda hèrta mindar süacht bazez bill munen. Di Bibliotèke bart mang azó vürtrang an arbat bosa sa soin gebont zo macha afte libadar un aft ’z gelesa, nètt lai von börtar ma von figurn o.‘Z bartnda soin auzlegum in alle di lentar von bibliotèke boda soin drinn in disan prodjèkt un biar o, atz Lusérn, bartn håm da sèll atz vèlt, bodase hoazzt «Chi cerca, chi trova. Berda süacht, berda vinnt» zuargilekk nå in libar vodar Delphine Chedru. Di khindar, ma di groazan o, di boch boda geat von 16 atz 21 von ludjo, bartnse mang åschaung un, azza bölln, mangsa spiln darmitt. Pinn khindar darzua, inn di Bibliotek vo Lusérn, bartbar machan an libar pittnar stördja bosa muchan pensarn un vèrm alumma, azpi sa gloam daz peste. Allz ditza bart gian vür fin ‘z djar boda khinnt, un ettlane laüt un veróine bartnda nå arbatn, fra dise Maria Lunelli, Angela Dal Gobbo, Francesco Azzolini, Hamelin Associazione culturale, Gek Tessaro, Zograf, Lorella Zanardo, Walter Girolamo Codato, Selene Zucal, Gruppo Fotoamatori Persan un vil åndre. Ma bart arbatn pinn khindar ma ettlane sachandar un ettlane vert bartmase vennen pinn eltarn o. Zo bizzazan mearar makar vorsan in Bibliotèk. Mariluisa Nicolussi Golo

l'adige pag.45